Wednesday, August 13, 2008

VAR INTE BLYG / NI ÄR ALLA VACKRA!!!


För alla kvinnor som tycker att de är för stora, känner sig inte bekväm i deras kroppar, är blyga och tycker att dem är inte värda någonting..........wake up..... alla kvinnor är vackra, alla har något som är helt underbart och alla kan bli fotad. Bygg upp självfortroende, lyssna inte på dem som säger att ni har inte det. Och nu pratar jag inte om professionella modeller men vanliga kvinnor i vilken ålder som helst.
Titta på underbara Sofi som första gången i sitt liv var framför kameran helt naken och kände sig super bekväm. ("Hoppas att du skriver några råder i kommentar så att folk vet hur det var"). Vi kämpade med ljussättningen och poseringar och den här bilden är den som jag tycker mest om från fotosessionen. Så mycket energi, glädje och självförtroende.
Du var kanon duktig och tålamodig. Du får 5 sjärnor från mig!!! Bra jobbat.

9 comments:

  1. Tack så hjärtligt Cornelia för att du tog dig tid för att fota mig.
    Jag kände mig otroligt bekväm och väldigt Sexig,trodde väl aldrig att jag skulle fasna så här bra på bild:-). Det var en otroligt rolig upplevelse och jag hoppas att jag blir en bra förebild för alla runda och goa kvinnor som finns där ute, var inte blyga och våga tro på er själva, strunta i dagens fruktansvärda sne vridna ideal.

    Många kramar Sofi Ragnvaldsson

    ReplyDelete
  2. Hej Sofi,
    tack för din kommentar. Jag var väldigt bekväm med och det var roligt. En utmaning att få fram dina fina kurver ännu mer! We made it!

    ReplyDelete
  3. Bra jobbat Sofi
    Du visar vad många av oss fotografer alltid pratat om, att våga. Någonting som sällan går fram till dem som verkligen behöver ta steget ut genom den tunna pappersväggen och säga - Nu d-j skall jag visa att jag kan.
    Snygga bilder, det vet jag att Cornelia och hennes ass. alltid fixar, men det är du som sitter där, du Sofi och ingen annan. Snyggt jobbat
    Sveriges gladaste man

    ReplyDelete
  4. vi prata om att naket inte behöver vara som bilderna bla flickfotografen bingo tar och här är ett perfeckt exempel vackert!

    ReplyDelete
  5. Tack Amanda, visst kan man ta det på ett annorlunda sätt.

    ReplyDelete
  6. mycket vackert, sensuellt vackert...vilken rörelse i bilden, ljus, skuggor och en otroligt vacker kvinna :) bra jobbat Sofi!!!

    //Mia

    ReplyDelete
  7. Tack alla så väldigt mycket för denna fina respons på min och cornelias bild.

    mvh Sofi Ragnvaldsson

    ReplyDelete
  8. Wonderful picture!!! We need more strong women like Sofi!!! You rock with your beauty and attitude!

    Sofi- I have not had the pleassure of meeting you, but I want you to know this: You are an inspiration!

    Cornelia- You are fantastic both as a person and a photographer!!!

    All my best Greta Gustafsson

    ReplyDelete