Monday, July 28, 2008

ART NUDE MAGNUS

En dag till framför datorn att fixa bilder från tidigare fotograferingar.
Denna gång gjorde jag klart bilderna för Magnus, en underbar kille som är bara roligt att fota.
En otroligt fintränade kropp, varken för mycket eller för lite med musklerna.
Några av hans bilder kommer att säljas snart och här kommer dem nya!
Inspiration för dessa bilder tar jag från olika fotografer i världen samt att jag blande det med mina egna idéer.
Oftas startar jag med en idé, men hamnar alltid med något annan under själva fotograferandet.
Kemin bland fotografen och modellen, speciellt vid en sådant fotografering, måste stämma. Modellen måste känna sig avslappnad och definitivt inte vara blyg. Oftast får jag kommentarer typ: "oj vad häftigt du få se massor av nakna män". Yes svarar jag, jag ser en hel del snygga män men jag är helt och hållet koncentrerad att få rätt ljus och posering att det finns inte tid för att tänka, oj där har jag en snygg man framför mig. Så funkar det inte! Det är ett oerhört stort jobb att fota naken för att det kan gå så mycket fel beroende på vilken blick modellen har, händer och ben ska vara på rätt plats för att dölja eller framhäva delar, osv.

2 comments:

  1. Roligt att se resultatet.

    ReplyDelete
  2. Jag gillar båda bilderna verkligen mycket. Har du fått CD-skivan?

    ReplyDelete