Monday, September 21, 2009

FAMILJE PORTRÄTT UTOMHUS


Let's go .... sopbobblarna i handen sticker lilla Amanda iväg framför oss. Vi ska snart fotografera hela familjen.

Det är en vacker lördag morgon på Humlebadet i Jonsered där vi har bestämt att fotografera hela familjen. Amanda, Evelina, mamma och pappa. För två år sedan var de alla i studio, nu ville de ha lite mer actionbilder.


Ja då, ingen fara, då är det bara att hoppa från brygga.


Vem har inte rullat ner sig på en gräsmatta när man var barn? Här lilla Evelina på väg.
Jag testade innan, och jag måste säga det var inte så roligt som när man var barn, hela världen vände sig, men så rullade jag en aning tillbaka. Resultat.....gräs på min rumpa och ben och mycket skratt.

Jag gjorde av bilden en liten mer konstnärlig variant. Tyckte om den nästan svart-vita färgen, de höga konstraster och den fyrkantiga formen på bild.



Nyfikenhet är något många vuxna glömmer bort. Men här har vi ett levande exempel hur barn kan vara nyfiken och busiga samtidigt. Sticka in huvudet i objektivet, kanon, fotograf Cornelia har det svårt att hålla sig från skratt.

Tjejerna och föräldrar har klarad vår två-timmars fotografering suveränt, tack också vare mamma Malin som hade med sig go fikabröd och kaffe. Och vädret var ju suverän, nästan lite för mycket sol för min smak. Men man ska inte klaga.

No comments:

Post a Comment