Friday, August 19, 2011

COQEN.SE

Det går bara inte att leva utan honom. Hela kvarteret älskar honom och hans mat.
Jag är nog den första som har blivit beronde.
Det tar mig tillbaka i tiden, när min mor lagade mat i Schweiz. Riktig god mat, med smak, med färska råvaror, förberedd med kärlek.
Fernando har öppnat sitt lilla lunch / catering ställe över ett år sedan och börjar etablerar sig på Solrosgatan i det mysiga Kålltorp, bara några gator från studion.
Då kan ni tänka vad glad jag blir, när det är 11.50. Jag går in på hemsida, kolla dagens menu och sen "travar" jag lycklig mot Coqen. Vi snackar. Den ena grannen kommer in. Den nästa. Vi hejar på varandra. Det börjar bli en vana för många av oss att träffas där.

Fernando lever på catering och på lunchlådor som man kan antingen äta där på plats eller ta med sig hem eller på jobbet. Jag lovar .... maten är varje gång, varje gång en höjdpunkt.

Tack Fernando för att du finns här i Kålltorp!!




No comments:

Post a Comment