Friday, February 27, 2009

DET HÄNDER EN DEL

Det har händ en del under veckan, därför lade jag inte upp bilderna.
Men nu kommer några stycket i rad.
För att börja med var jag förra veckan, på fredag på Fotomässan i Göteborg. Det var ganska tråkig, då man inte hade pengar för att köpa grejer och på något sätt så var det inte som i det gamla Elmia i Jönköping. Då hade man en anledning att åka iväg och ha en bra dag ute. Här i Gbg blev det som vanligt Mässa. Det finns monter där fotografer visar hur man ska fotografera modeller. Jag bli ledsen när jag går förbi sådana monter. Fotografen glömmer att prata med modellen. Hur kan en bild ha själ om du inte kommunicera med den personen du har framför dig?
Inte alla fotografer är duktiga på det och det finns en del att lära sig. Jag vet inte hur modellen uppfattar det, men det måste vara tråkigt att bara posera och få hit och dit en anvisning om: "upp med munnen", "ner med hackan", osv. Nej, bilderna kan vara tekniskt perfekta, men för min del saknar de själ.

Men tack och lov finns det också andra fotografer som har det där lilla extra och då ser man det genast hos modellen, som bilden nedan. Duktig jobbat!

No comments:

Post a Comment