Sunday, September 21, 2008

Ungdomens Hus Partille

Igår var det dags för den stora modevisningen på Ungdomens Hus i Partille.
Kl. 13.00 började modellerna komma in i min studio tillsammans med Make Up Store ansvarig för sminket och Make Up and Hair ansvarig för hår.
15.30 var alla klara och det var dags att gå till Ungdomens Hus för general provet. Många av modellerna var jättenervösa, skakade, var tysta, men de var där och utmanade sig själva inför sin allra första modevisning. Redan vid general provet så märkte jag att alla var jätteduktiga, det var bara att finslipa lite, men jag var säkert att allt skulle gå bra.

18.10 öppnades dörrarna för publiken och salen fylldes med släktningar, kompisar och även sponsor Crossing Arrows, Carl var med bland raderna.

Då jag hade hjälp från Daniela och Kerstin som tog hand om insläpped på scenen kunde jag gå fram och fotografera. Bilderna kommer på måndag.

Gert Corneliussion från Ungdomens Hus introducerade kvällen och berättade om bakgrunden. Kåre Höjlund var konferancier, Niclas och Jokke tog hand om ljud & ljus tillsammans med sina medhjälpare. Fanny filmade hela showen.

Sen var det dags att släppa in på catwalken dem första modellerna med Indie Pop musik i bakgrund.

ALLT GICK JÄTTEBRA. Jag var där framme och var super stolt att alla leverade så otroligt bra och det syndes inte alls att det var första gång för många av de.

Efter de två första ombyten med tema MY AUTUMN och MY DAY var det paus innan sista ombytn. MY PARTY stog på listan och modellerna förbereddes bakom scenen med håruppsättningar och mer läppstift. Killarna fick dessutom mer smink runt ögonen och så väldig coola ut. Tjejerna var riktiga pärlor och tillsammans med CROSSING ARROWS smycken så blev det riktig proffsig.

Vid sista låten kom alla upp på scenen en gång till och klappade händerna. Det var powerfull och väldigt roligt att se alla glada och nöjda och förvisso även stolta. Sponsorer rupades upp till scenen och till sista var det min tur, medans mina medhjälpare delade ut goody bag till alla modellerna.

YES, WE MADE IT. TACK TACK TACK till alla för ett underbart samarbete.
Killar och tjejer ni var kanon duktiga.

Ett stort kram till alla.
Cornelia

No comments:

Post a Comment