Wednesday, August 18, 2010

IVÄG MED SÖREN



...heter ukulele gruppen från Dalsland som jag har fotograferad den 30 juli i år.


Sören

10 glada människor med sina ukulele. Som invandrare så tänkte jag först att namnet skulle vara att "dem går i väg med Sören". Men oj vad jag var fel ute.

I(iiiiiiiiiiiiii)väg är en sjö uppe i Dalsland, där gänget bor.



Det ösregnade i Göteborg, det gjorde det i Dalsland med. När vi klev ut bilen och skulle vandra ner mot sjön bland koba.... träd och annat smått och gott, så hade vi våra paraply med. Jag tänkte nog, oj hur ska detta gå till om det regnar så. 10 minuter innan fotograferingen slutade det. En regnbågen döck upp, solen med och det var en härlig stund. När alla 10 spelare var på plats gick plåtningen jättebra. I den ögonblick jag la ner kameran, började det droppa igen. På vägen till bilen hade det ordentlig börjat regna igen och in i bilen ösregnade det.

Tur eller vem hjälpte oss där uppe i himmelen? Det vet jag inte, men i alla fall blev det fina portätt på alla.

2 comments:

  1. är det utställning med alla ukulelebilder snart? jag förmodar att du samlat på dig en hel del :-)

    / Pontus

    ReplyDelete
  2. Hej Pontus,
    inte riktig än. Vi ska flytta först och jag har en liten China utställning pa G.

    Men det stämmer att jag har en hel del bilder.

    ReplyDelete