Friday, January 8, 2010

ROMANTIC I TOSCANA


En vecka i Toskana bland snöflingor, regn och regn och regn och kallt väder. Översvämmningar som drabbade omgivningar runt Lucca och floden Serchio syntes väldigt tydligt samt hördes från befolkningen flera dagar senare. Alla var fortfarande på alert när vi var där.

Att det inte skulle bli den drömsemester jag hade tänkt mig var klart dagen innan vi reste, när en vän berättade hur läget var.

I väskan landade bara varma kläder.

I allt det grå vädret som välkomnade oss i Bergamo efter landningen så fanns det ändå några få dagar med sol även om det var verkligen kallt. Man stannade inte länge ute.

I alla fall fick vi lite sol och sen vinter stämning i Pisa och i Viareggio. Jag njöt av havet och den långa stranden där jag sprang när jag var en liten flicka och tillbringade mina sommarsemester med min underbara mamma.

Sambos son Anders med flickvännen Sofia kramade sig medans solen långsam men säkert la sig lång borta på horisonten. Ljuset var riktig fint och jag ville fånga känslan av kärleken.

AMORE AMORE, detta syns överallt i Italien.

No comments:

Post a Comment