Tuesday, October 6, 2009

VEM ÄR JAG?

Är du kvinna 40+ och tycker att det kan vara ganska tråkig i livet, för att oj kroppen förändrar sig, hår bli vit??, du kanske håller på att byta jobb eller helt enkel har din 40 års krisen?

Bryta mönstret!! Utmana dig själv som Andrea gjorde.

"Jag söker mig själv, jag behöver bilden för att söka ny jobb men vill göra något för mig!" - lät det när hon ville boka tid hos mig.

Jag gav henne alternativ att ta Paket "S" eller "Paket M", båda med make-up artist den första med 2 klädesombyte den andra med 4 klädesombyte.

Andrea valde paket "M" och kom släpande med två stora väskor full med kläder, skor, smycke.




"Vi börjar med vardagen" - säger jag. Då kommer du in i fotograferingen och vi kan bygga därpå lite mer häftigare smink. Madde från http://www.maddek.com/ började sitt konstverk. Vi valde lite businesskläder. En svart kavaj och skjol och en blommig blus. En enkel och ren vit bakgrund för att ta fram Andreas personlighet.

Vädret är tillräkligt fint för att gå ut och ta några utomhusbilder runt hörnet. En häftig lila stickad klänning med stövlar blir valet.


Andrea gillar läget. Hon poserarar som hon hade aldrig gjort något annat i sitt liv. Jag säger: "det är kanske dax att börja en modellkarriär inom reklambranschen?!"

Vi återvänder till studion för att lägga till sminket och byta för tredje gången kläder.


Andrea tar ut svängen. Nu ska vi ha riktig kul. Minnen och musik från 80-talet kommer upp och läderjacka och jeans tas fram. Vi kommer ihåg hur vi var på den tiden. Vad gjorde vi?



Ibland glömmer man sig själv i allt annat som man gör. Arbetet tar krafterna på en, familjen gör resten. Och kvinnan och person du har varit innan dess? Vart har hon tagit vägen?

Nix nu ska vi rocka loss här. Sista ombyte, en super rosa kavaj och en blå sidenklänning tillsammans med frisyren och uttrycket. Wow, vi Madde och jag vi bara tycker att Andrea är sååå fantastiskt. Maddes ord "Jag har en ny förebild".


Och så enkel kan det vara att förändrar även andras liv genom att vara förebild till de yngre som är omkring oss. Inte minns det....till sig själv och hitta tillbaka till ditt JAG. Ibland går det även med en fotografering!

No comments:

Post a Comment