Wednesday, May 6, 2009

100 år CORTEGE - CHALMERS


Programmutdelare!

30 april 2009, 100 År Cortège för Chalmers.

Det var klart att vi inte kunde missa detta, annars brukar man inte gå och titta så ofta, men vädret var ju suverän och stämningen i stan också. Massor av folk, från pitte små till äldre.
Även i år så har studenterna tagit fram de hetaste nyheterna och presenterad de med fina utsmykta vagnar, lastbilar och självfixade transportmedel.
Det fanns något att skratta för alla och något i efterhand att fundera över kanske...
I alla fall var det roligt.


Att det är brist om bostadsrätter i Gbg är väl ingen nyhet! Men kanske ska man börja att bygga sådana fina söta småa kojor som man har i Japan och hyra ut de till alla stackars studenterna!


En galen student!



Och vilken skandal det var och är. 2009 största skandal skulle jag nästan tror är detta. Till och med franska TV har nu tagit upp svenska reportage om levande dunplockning på gås. Fiiiii på er som gör sådant! Jag ska akta mig framöver att inte köpa några dunsaker mer utan att jag vet varifrån de kommer och jag har garanti på det!


En charmig student med blommor!

3 comments:

  1. Hej Cornelia! KOmmer du ihåg Camilla? :) Snygg bild på Marcus. Han på bilden är min fotbollstränare, eller han var :)

    ReplyDelete
  2. aha, det visste jag inte alls. Jag kommer ihag dig. Allt bra_\?

    ReplyDelete
  3. aha, det visste jag inte alls. Jag kommer ihag dig. Allt bra_\?

    ReplyDelete