Thursday, March 19, 2009

TUR Mässa Göteborg 2009

Spiderman in action på Tur Mässa

Nu var det dags igen för TUR Mässan. Som varje år så är jag där och njuter att gå runt på alla monter och prata med folk, fotografera, skapa nya kontaktar och förhoppningsvis nya fotouppdrag.Men det allra bästa är att träffa människor och prata med de, berätta vad de gör osv.


Italienskan i Alger, Komisk Opera av Gioacchino Rossini.

Hoppas att få möjlighet att se denna opera även om den kommer att vara på svenska och ikke italienska. (men som sagt, jag få ge den en chans, säkert bra för alla som pratar svenska)
Operan kommer att visas på Läckö Slott. Bara det är ju värd att vara där! Här poserar stolt Mezzo sjungaren Iréne Hansson, så gå in på http://www.lackoslott.se/ och boka inför sommarens visningar.

Olde Hansa Medeltida Restaurang i Tallinn, www.oldehansa.com
Vill man då åka lite längre bort men ändå inte så lång bort, så finns det ju Estland och det underbara staden TALLIN med sina medeltidsrestauranger och titta här..... vi är ju i medeltiden! Visst är kläderna helt underbara!!!



På Skaraborgs monter har de satsat istället på.....sovande statuer... det fanns lite av olika slag. Jag skulle nog inte orkar stå stilla in en sådant position. Tänk om de somnar!

Fotograf Anders Ryman var på plats och visade sina bilder från LIVETS STEG utställningen.

Underbara bilder som berör alla. Var tvungen att köpa till och med ett vykort av en nybliven munknovis. Så är ni på mässan stanna och titta på bilderna! Helt underbara!
Last but not least träffade jag.... Mr. Älg!

HEJA SVERIGE och alla älgar som jag fortfarande inte har sett ute i naturen, förutom i Slottskogen! Så snälla ta mig till en älg safari!

No comments:

Post a Comment