Monday, January 12, 2009

Jonsereds Hembyggsmuseum


31 december 2008, kl. 14.00 var det dags för årets sista fotografering.

Anna och Stefan hade bestämd sig att gifta sig den dagen. Det var kallt, runt 3-4 grader men det var uppehåll.

Önskemål var att fotografera på Jonsereds Herrgård. Då det var kallt så ringde jag några veckor innan Jonsereds Hembygssförening och frågade om vi kunde fotografera lite i det lilla muséet vid Jonsereds Fabriken. Det var ett självklart JA. Glädje för att då var vi inte tvungen att vara ute hela tiden och frysa, speciellt för Anna som hade ju klänningen.

Jag ställde paret framför en bokhylla och gamla bilder från livet i Jonsered och ba de att titta alvarlig och försökte att posera de som man gjorde en gång i tiden. Jag vet att bilden kan inte lika de super gamla bilderna då jag har en digitalkamera men min kompisfotograf Peter som är expert på retro bilder gjorde ändå det bästa av det. Han hittade en gammal underskrift på en ungersk fotograf som heter Schmidt i efternamn som jag (roligt detalj).

No comments:

Post a Comment