Wednesday, December 17, 2008

STATIS för första gång

Wow wow wow, det finns ju alltid första gång för allt.
Idag var jag som blev kallad statist för TV-serien Andra Avenyn.
Min roll som statist? Pressfotograf.
Det var riktig ett upplevelse.
8.50 skulle vi vara vid Killers Park där vi fick spela in fösta delen.
Sedan kl. 15.30 var vi nere vid Lindholmen och spelade in andra delen där vi fotografer och journalister skulle röra på oss, blixtra och fota.
Vid ett tillfälle skulle jag starta på knä, fota, ta mig upp till vänster,
fota, ta mig ner på knä i mitten för att sen ta mig upp igen till höger.
Och precis i den sista delen så bestämde sig mina benmuskel att inte samarbeta med resten av kroppen och patapums...... lag en röd klädd Cornelia med två kameror framför hela teamet mitt i inspelningen.
Fick ni en god skratt nu? Bra det fick jag med efteråt och hela teamet och en rejäl blå märke på knäet.
Lägger upp bilden imorron.

Värd att testa att vara med och se hur det fungera bakom en sådant
TV-serie. Hur kan man bli statist? Enkel, gå in på http://www.statist.se/
och kanske ringer någon upp dig snart.

LYCKA TILL

No comments:

Post a Comment