Monday, July 5, 2010

TESTA SJÄLV


Foto: Kåre Höjlund

Visst kan det vara underbart att gömma sig bakom sin kamera och fotografera andra människor. Men hur kan du vara en bra fotograf när du inte vet hur det känns att stå på andra sidan. Hur gör man när man har glasögon, vad ska händerna, hur mycket ska huvuded vinklas osv, osv.


Jag inser att det är en nödvändighet att alla fotografer låter sig plåta då och då.


Förra veckan blev jag intervjuvad för en fotoskolaartikel för Kamera och Bild (som kommer i augusti) och de behövde en bild på mig. Jag tänkte efter och letade och letade i min arkiv men var inte nöjd med de senaste bilderna. Då var det bara att gå in i studio och be underbaraste sambo Kåre att fota mig. Här lite skojbilder, den som jag har vald ut för tidningen får ni se när ni läser artikeln om 1 månad ungefär.

No comments:

Post a Comment