Tuesday, June 22, 2010

POESI

Jag fick denna poesi av en kund för inte länge sedan som jag vill gärna dela med er.
Vi diskuterade om hur viktig det är att ha självkänsla och ofta möter jag människor som avskyr kameran men ändå vågar på något sett att stå framför kameran. Då gäller att använda psikologie för att få inse människorna att de är vackra (även om de inte tror det).


Att älska mig själv

När jag älskar dig mer
än jag älskar mig själv
i själva verket älskar jag dig mindre.
Att älska mig själv mindre än dig
gör jag det svårare
för dig att älska mig.
Din kärlek för mig
beror så mycket
på den kärlek jag har för mig själv
Och min kärlek för dig
kommer bli starkare
om du älskar dig själv på samma sätt som du älskar mig.


Av Ulrich Schaffer

2 comments:

  1. Projicera sina känslor
    förstärka egot, genom andra.
    För att kunna älska någon
    måste du älska dej själv-mest!
    Annars går du under av kärleksplågan.
    Gladiatan

    ReplyDelete
  2. Jag håller med dig, kan du inte älska dig själv så kan du inte göra det med andra. Ens egen glädje sprider sig ut till andra.

    ReplyDelete