Friday, November 6, 2009

HJÄLP FRÅN OVAN


Det behövs inte mycket att få hjälp från ovan. 3 stora rotorblad och två mindre, en motor, bränsle och en pilot!

Byggfirman Blomgren & Ericsson i Kungsbacka kallade mig in till ett specialuppdrag.
"Vi ska bygga på en ö och där finns ingen bro, så vi måste flyga in byggmaterialet med helikoptern!" - sa Anders Blomgren till mig.

Att be mig två gånger behövdes inte då jag är helt tokig i helikoptrar och foto! Bättre än så kan det inte bli!

Kl. 13.00 tisdag i förra veckan började expedition ute på en insjö norr om Landvetter.

På väg till en kort introduktion innan det börjar

Piloten med medhjälpare, byggmästaren själv med snikarna, uppdragsgivaren och fotograf var på plats. Det var kallt och det blåste en hel del den dagen, men vi slapp i alla fall regnet.
Efter en kort introduktion hur killarna skulle fixa alla lyftband och själva kroken, startade lyftningen på byggmaterialet. Det var ett äventyr för oss alla.

Medhjälparen från Osterman Heli http://www.ostermanhelicopter.se/ och
Anders & Anders från Blomgren & Ericsson koncentrerad på jobbet!
Det filmades och fotades för att dokumentera ordentligt händelsen. Efter nästan 1,5 timma så var all ny material på ön och allt skräpmaterial tillbaka på landet och då var det självklart att jag tog en gruppbild framför den duktiga fågeln!

No comments:

Post a Comment