Sunday, August 31, 2008

FÖDELSEDAGS PARTY mm

Egentligen så firar jag år imorron, men idag var det dags att bjuda in vänner på en god chockladtårta och kaffe och te. Nina, Teo, Nea och Nansu kom med fina blommor och en tub med torv för ansiktsbehandling. Ska testa om Kåre kan fixa det att göra mig snyggare med lite mörk brun klet på mitt ansikte, samt Öronljus. För alla som inte vet vad det är så använde indianerna detta för att göra rent sina öron från vax....att testa det med, kan ju vara att jag kommer då att höra bättre...man få inte vara rädd att testa sig fram nya saker.

Tomas min tyska kompis, kom med vitt te, vi som är teälskare. Tomas hjälpte mig även igår på bröllopsfotograferingen. Bilderna kommer på tisdag, då imorron tar jag ledig från världen.

Andrea min tyska väninna kom däremot med en Opera Biljett, Julius Caesar. Det ska bli spännande, inte minst att jag har varit bara en gång på opera när jag var barn (12 år) år somnade i mammas knä. Men hon försökte att få mig uppskatta lite kultur....nuväl får man hoppas att jag inte kommer att sova. 3 timmar och 45 minuters föreställning med 2 pauser, tack och lov på italienska, som är mitt modersmål.

Min granne Ulla kom med blommor och en fint söt kattljus.

På morgonen backade jag en alldeles super go tårta som tillsammans med glass och grädde blev en jättebra eftermiddags fika à la tyska/schweiziska. Man få ju inte glömma sina rötter, speciellt när det gäller sådana tillställningar.
När dem flesta åkte hem så stannade de tysktalande här och jag bjöd på såklart pasta med tomatsås, för att inte glömma att jag är också italienskt. Utan pasta lever man inte, och definitivt inte jag, som fick i mig minst 150 gr!!! Che buono!

Dags att återvände till den fina boken om Skottland som jag håller på att läsa och väntar på mitt riktig födelsedag imorron....

BUONA NOTTE

No comments:

Post a Comment