Thursday, August 7, 2008

CALENDAR BEAUTIES

Sorry för att jag inte lade upp några bilder igår, men det var full fart på eftermiddag. Det var dags att plåta inför nästa kalender uppdrag och 4 modellerna var på tur igår. Amanda, Linda-Marie, Madde och Jonas.
Dagen började med en plåtning på Leif's Gård i Partille. Varje år så "utnuttjar" jag Leifs vacker gård för att fota. Denna gång kom jag med Amanda och Leif var inte ett dugg oglad att det var en tjej denna gången. Tackar så mycket Leif. Du har en super gård och goa äpplen. Men kolla var hon ligger söt.


Nästa plåtning var med Jonas, boxning stod på tabellen. Vi hittade en gångtunnel under E20 i Partille med fina graffitis och vaker gul belysning. Jonas var så snyggt så.... Gick verkligen in för detta och hade till och med slutat att dricka de senaste 2 dagar. Så jag var glad att han drack och åt efter plåtningen och det blev till och med en rejäl pizza.


När Madde var på tur så började det att regna, oh det var inte planerad, men men....vad man inte gör för en vacker bild. Upp med guld paraply, ner till Säveån och här har vi den vakra Säveån syrenen / jungfrun. Trots väderomständigheterna har Madde jobbat fin fint.

Last but not least min underbara Linda-Marie, en pärla som smycker det mesta som finns omkring på gjorden, kan jag tänka mig. Kåre (som assisterade duktig igår igen) kom på att vi kunde ju plåta på herrgården ävem om det regnade. Men då hade ju solen tittad fram lite igen och vi slapp att bära allt under regnet.



Jonsereds herrgård har det! Kolla ser det inte ut som vid medelhavet?
Ni underbara modeller tack så mycket för ett bra jobb och Angelica, du har sminkad en gång till jättebra och jag är super nöjd med jobbet!.
Idag fortsätter plåtningen med 2 modeller till.

5 comments:

  1. Snyggt jobbat mina vänner!
    Fortsätter att fira "Friherre" åldern. Ny wirre i glaset och glad och vacker qvinna, vad mer behöver man?
    Kram till hela gänget
    pappa B
    Sveriges gladaste man/fotograf

    ReplyDelete
  2. Tackar tackar. Hur var din födelsedag?

    ReplyDelete
  3. fotograferingen va jätte kul trots de lilla regnet men jag tyckte vi klarade de fiint finnt ändå=)
    cornelia är underbar att bli fotad av hon e rolig och jätte duktigt man kan verkligen känna sig avslappnad och lugn. mua angelica ett stort tack till dig blev jätte nöjd med mitt smink och hår vilket gör allt så mkt lättare=)
    ser fram emot fler samarbeten men cornelia och angelica=)
    tack för en rolig dag!!
    Mvh Madde

    ReplyDelete
  4. Cool bild på Jonas!

    ReplyDelete