Monday, July 28, 2008

BLICKEN MÅSTE MAN HA

Och här några andra bilder som väntade att bli färdiga.
Dessa bilder togs i samband med en kalenderfotografering för bikini. Men när man väl ha en vacker människa framför kameran, så tar man alltid lite mer bilder, ifall man behöver dem och här föredrog jag att fota lite porträtt.
Som modell är det otroligt viktig att kunna meddela känsla igenom blicken.

Jag säger oftast att antingen så har man "THE IT" eller så har man inte det.
Och vackra Isabella har definitift något alldeles speciellt i hennes blick som bara suger in betraktaren.

Sen är det alltid frågan svart/vit eller färg?Personligen så älskar jag ansiktsbilderna i svart/vit men ibland, som t.ex. på den översta bilden, så funkar det även i färg, det är varma färger som gör mig glad.

Rösta gärna vilken bild ni tycker bäst om och varför!

2 comments:

  1. Svart/vitt är ALLTID bäst, men här vinner färgbilden. Bra jobbat Cornelia. Ett väldigt vackert solljus på Isabella, är imponerad hi, hi
    Bernt

    ReplyDelete
  2. tackar tackar, jag gillar de varma toner i den här bilden.

    ReplyDelete